Damtennis iFokus

Damtennis

Etikett: damtennis
Läst 600 ggr
UllaNo
0

Sofia och Johanna i Indian Wells

Sofia har fått en svår motståndare redan i första omgången i BNP Paribas Open. Hon möter brittiskan Laura Robson.

Johanna möter ungerskan Timea Babos, 

Här har du spelprogrammet för turneringen.

UllaNo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Johanna Larsson vidare till andra omgången där hon kommer få möta Anastasia Pavlyuchenkova från Ryssland seedad 26

[MarthaS]
0

Hon spelar nästa match i kväll. Hittar inte hur det gått för Sofia.

UllaNo
0

Har inte haft tid att uppdatera resultaten. Det blir  under eftermiddagen.

Sofia vann med 2-6, 7-6, 6-1 och möter i andra omgången seedade Julia Görges

[MarthaS]
0

Toppen att hon också vann.

#3Det var ingen kritik mot någon av er som har hand om sajten. Jag var bara så konfunderad då Johanna ska spela andra omgången och jag inte nånstans hittat om Sofia. Inte ens i Aftonbladet eller Expressen.

JanneL
0

Kan tala om att Johanna Larsson gått vidare till tredje omgången, men där kommer hon nog få för svår motståndare. Hon kommer möta toppseedade Sara Errani.

UllaNo
0

Som väntad t som blev Julia Görges för svår för Sofia Arvidsson. Förlust i bägge seten med 6-3.

Lite intressant är att en fjärdedel av de topp 20 seedade spelarna redan försvunnit efter två omgångar. Följ det här

[MarthaS]
0

Då är snart bägge svenskorna borta. Inte tror jag Johanna vinner över Errani.

UllaE
0

Johanna var chanslös mot Errani. Det blev två raka 6-3 och 6-1.

[GIKmio]
0

Väntar med spänning på att någon av dom yngre tjejerna ska kliva fram snart. Dom här två tjejerna når mest till andra och tredje omgången sedan är det stopp. Tror dock att den kvinnliga återväxten ser ljusare ut än den manliga.

UllaNo
0

Vi kan ju bland andra hoppas på Rebecca Petersson.

I turneringen åkte överraskande tredejseedade Agnieszka Radwanska ut mot Maria Kirilenko.

UllaNo
0

Det blir intressanta semifinaler. I den ena danska Caroline Wozniacki mot tyskan Angeligue Kerber. Iden andra möts ryska mot Ryska, Maria mot Maria.

UllaE
0

De två lite muskulösare möter varandra. Den långa möter den korta i den andra.