Damtennis iFokus

Damtennis

Etikettövrigt
Läst 839 ggr
UllaNo
0

Varför tystnad?

Varför ska publiken vara tyst och stilla när det spelas tennis?

ara11
0

Jag tror det är så att ifall publiken håller på och skriker och ljublar kan inte spelarna koncentrera sig i spelet på samma sätt. Att dom blir mer okoncentrerade och då går det lättare fel.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

UllaNo
1

Titta då på en fotbollsmatch som exempel. Nog måste väl straffläggaren och målvakten koncentrera sig på samma sätt, medan publiken både skränar och buar. Men de spelarna klarar av det så varför inte en tennisspelare egentligen. Är detta med tystnad något som lever kvar sedan långt tillbaka och som egentligen skulle kunna ta bort

[GIKmio]
0

Både Tennis och Golf var förr  sporter med "finare" publik med vett och etikett. Helt enkelt därför att man visade hänsyn. Och det lever kvar lite. Men nu för tiden har man lämnat det lite och numera finns hejarklackar som ropar under avbrotten.

[GIKmio]
0

Har för mig det var diskussioner för längre sedan där spelarna själva ville ha lite mer liv på läktaren. Och varför inte införa lite högtalarmusik i avbrotten som jag sett man haft i tex. beachvolleyboll eller någon speaker som ropar och får igång publiken?

UllaNo
1

Tycker jag också, men det lär aldrig gå i konservativa Wimbledon där spelarna fortfarande måste ha vita kläder.